Wyjazd rekolekcyjny młodzieży

ooooW dniach 27.07-02.08. młodzież naszej parafii pod opieką ks. Łukasza  uczestniczyła w wyjeździe rekolekcyjnym. Już po raz drugi miejscem rekolekcji były Wigry i litewskie Troki. Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z wyjazdu i do oglądania fotorelacji dostępnej w galerii.

Poniedziałek- 27 lipca 2015 r.

Z samego rana grupą 18 osobową wyruszyliśmy na tygodniowy wyjazd rekolekcyjny, połączony z aktywnym wypoczynkiem. Pierwszy miejscem, które odwiedziliśmy było miasto Augustów, gdzie zrobiliśmy sobie postój w drodze na Wigry. Wieczorem dotarliśmy do Pokamedulskiego Klasztoru na Wigrach. Jak zwykle serdecznie i mile przywitał nas ks. Ryszard Sawicki – gospodarz tego niezwykłego miejsca.  Wieczorem uczestniczyliśmy w Eucharystii sprawowanej w kościele parafialnym na Wigrach. Następnie ks. Ryszard przygotował dla nas ognisko.

Wtorek- 28 lipca 2015 r.

Drugi dzień naszego wyjazdu rozpoczęliśmy od spotkania z Bogiem w Eucharysti. Po zakończeniu Mszy św. podziękowaliśmy ks. Ryszardowi za gościnę i wyruszliśmy w dalszą podróż. Po przekroczeniu granicy polsko-litewskiej zatrzymaliśmy się w mieście Drusgienniki, gdzie bawiliśmy się w parku wodnym. Zmęczeni i pełni niezapomnianych wrażeń udaliśmy się do pensjonatu prowadzonego przez polską rodzinę, który znajdował się w pobliżu miasta Troki. Po przywitaniu się z gospodarzami, zakwaterowaniu modliśmy się wspólnie Liturgią Godzin.

Środa- 29 lipca 2015 r.

Czekał nas bardzo ciężki dzień, udaliśmy się na całodniową wycieczkę po Wilnie.  Pierwsze kroki skierowaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Miłosierdzia w Ostrej Bramie. O godz. 11.00 przed Cudownym Obrazem ks. Łukasz odprawił  Mszę św. dla naszej grupy. Następnie w osobistej modlitwie każdy z nas polecił i zawierzył swoje pielgrzymkowe intencje. Następnie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Starówkę Wileńską. Nawiedziliśmy wiele świątyń różnych wyznań, a także miejsca związane z twórczością Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.

Czwartek -30 lipca 2015 r.

Tego dnia zwiedzliśmy pobliskie miasto Troki. Nawiedziliśmy kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny, w którym uczestniczyliśmy w Mszy świętej. Następnie popłynęliśmy w rejs statkiem po przepięknym jeziorze w Trokach. Po południu udaliśmy się na spacer po zamku i mieście oraz spróbowaliśmy smaków miejscowej kuchnii.

Piątek-31 lipca 2015 r.

Niestety pogoda nas nie rozpieszczała, cały dzień padał deszcz. Udaliśmy się do Wilna, aby nie dać się nudzie i aktywnie spędzić deszczowy i zimny dzień.

Sobota-1 sierpnia 2015 r.

Sobota była dniem szczególnym, zadumy i oddania czci oraz hołdu Polakom spoczywającym na Litwie. Odwiedziliśmy Ponary – miejsca nazistowskiej eksterminacji narodów Europy. Następnie nawiedziliśmy dwa historyczne cmentarze: na Antokolu i na Rossie, gdzie spoczywa wiele znanych polskich osobistości, żołnierzy i artystów. Podczas Mszy św. polonijnej w kościele św. Piotra i Pawła modliśmy się w intencji ofiar Powstania Warszawskiego.

Niedziela-2 sieprnia 2015 r.

W drodzę powrotnej do naszych domów odwiedziliśmy jeszcze raz Wigry, gdzie uczestniczyliśmy w niedzielnej Mszy św. Wieczorem szczęśliwi, wypoczęci, bardzo zadowoleni powróciliśmy bezpiecznie do Marek.